Uniconta Pro er en række add-ons til Uniconta, der forbedrer næsten alle områder af Uniconta indenfor salg, lager, indkøb og logistik.
Resultatet er bedre overblik, øget effektivitet og større brugerglæde.
Uniconta Pro er udviklet med baggrund i vores erfaringer fra implementering af Uniconta i ca. 300 handels-, service- og produktionsvirksomheder i Danmark og med udgangspunkt i UniFactory’s erfaring fra større systemer som NAV, Business Central og Ax.
Ordrestatus
Få meget bedre styr på, hvor langt jeres ordrer er kommet i processen fra oprettelse til slutfakturering. Lav jeres egne status’er som supplement til dem, modulet automatisk anfører, f.eks. Oprettet, Godkendt, Bekræftet, Klar til Pluk, Plukket, Klar til levering og Klar til fakturering.
Få gemt jeres ordrebekræftelse og følgesedler direkte på ordren, så I bedre kan se, hvad I har sendt til kunden/leverandøren.
Fragthåndtering
Med integrationen til Shipmondo (fragtportal), slipper I for at indtaste ordre- og leveringsoplysninger både i Uniconta og i et eksternt fragtsystem. Print af fragtlabels bliver en del af Uniconta, og track and trace koden bliver gemt på ordren.
Leveringsoverblik
Med UniFactory materialeplanlægning/tidslinjestyring får I helt styr på, hvornår jeres ordrer kan leveres og hvilke der er problemer med at levere til tiden. Ud fra lagerbeholdning, salgs-, indkøb- og produktionsordrer med datoer, beregner vi beholdningen af jeres varer i en tidslinje, så I på hver vare kan se udviklingen i beholdningen dag for dag.
App-/scannerløsning til effektivisering af lageret
Med UniScan får I en komplet scannerløsning til varemodtagelse, pluk til salgs- og produktionsordrer, lagerflytninger og lageroptælling. Modsat alle andre scannerløsninger til Uniconta, kører UniScan direkte på Uniconta’s database. Dermed har vi fjernet de ”låsninger” og svartidsproblemer, der opstår i eksterne løsninger med datasynkronisering til Uniconta. I får komplet funktionalitet inklusive understøttelse af lagersteder og placeringer. Har I specialønsker kan I få lavet tilretninger. UniScan kan køre på alle styresystemer, f.eks. Android, IOS og Windows.
Udvidet varestatistik og komplet ledelsesinformationspakke
Få bedre overblik over, hvilke varer der sælger, og hvilke der ikke gør. Med modulet ”Udvidet varestatistik” kan I i kolonner i vareoversigten se salget af varerne 3, 5, 12, 24 og 36 måneder bagud i tid. Faktisk kan I selv definere tidsintervallerne.
Vores Dashboardpakke giver ledelsen et stærkt grafisk værktøj til nemt at kunne se, hvordan det går på alle nøgleområder i virksomheden. Få overblik over udviklingen i salget, hvem I sælger mest til, ordrebeholdningen og udviklingen i salget til enkelt-kunder. Klæd sælgerne meget bedre og nemmere på, når de skal ud at besøge en kunde.
Topmoderne webshop fuldt integreret med Uniconta – til priser alle kan være med på
Søger I en moderne webshop med et lækkert visuelt udtryk, kan nopCommerce med vores Uniconta integration være svaret. NopCommerce er en verdensomspændende open source webshop, hvor I kan vælge mellem et hav af professionelle skabeloner og nemt kan få bygget en lækker webshop. Alt kan styres fra Uniconta’s varekartotek, selv billeder og priser. I får helt enkelt det bedste fra 2 verdener, Uniconta og webshops.
Rammeordrestyring med aftræksordrer
Få styr på jeres rammeordrer og hvor meget der er tilbage på dem. Få fordelen af aftræksordrer, der automatisk nedskriver på rammeordren, men har ”sit eget liv”, så I kan anføre nyt rekvisitionsnummer, ny leveringsadresse m.m.
Få vedhæftede filer til at følge jeres mails
Gemmer i tegninger, vejledninger m.v. som vedhæftede filer i Uniconta’s varekartotek, har I sikkert savnet at kunne få dem til at følge med på jeres ordrebekræftelser, indkøbsordrer, følgesedler og fakturaer automatisk. Det kan I med vores modul til udvidet håndtering af vedhæftede filer. Vælg pr. vare og pr. fil, hvor filen automatisk skal følge med ved mailing af de nævnte dokumenter.
Nem håndtering af leverandør samlefakturaer
Er I ramt af, at jeres leverandører fakturerer på tværs af jeres indkøbsordrer og det kæmpe arbejde, det giver at håndtere? Med UniFactory Kreditor Samlefaktura ser I i oversigt, hvilke varer I har i ordre hos en leverandør og på hvilke indkøbsordrer. Når I modtager en samlefaktura, afmærker i enkelt i oversigten, hvilke linjer med hvilket antal, der er en del af samlefakturaen. Uniconta opretter så en ny indkøbsordre, der er identisk med samlefakturaen, og nedskriver automatisk de indkøbsordrer, der blev afmærket.
UniFactory tilbyder sammenhængende mailintegration fra Office365 til Uniconta, med tilpasset mailopbevaring, automatisk synkronisering, og direkte opfølgningsaktiviteter fra Outlook. Få en effektiv og strømlinet mailhåndtering med en overkommelig prisstruktur.
Med UniFactory kan I oprette styklister i flere niveauer med ruter og ressourcer. Produktionerne kan lynhurtigt planlægges i vores planlægningsmodul ”UniGantt”, der både er et simuleringsværktøj og en ganttplan, der viser hvordan de enkelte ressourcer er belagt.
Få øjeblikkeligt at vide, hvornår I kan levere til kunden.
Planlæg om med drag and drop eller masseplanlægningen med simulering og prioritering af ordrerne.
Hvis I har lang leveringstid på materialer, kan UniFactory’s tidslinjestyring på varer beregne og fortælle, hvornår produktionerne kan starte. Planlægningen tager højde for dette.
Har I styklister med halvfabrikata opretter UniGantt automatisk produktionsordrer på både færdigvarer og halvfabrikataene, og planlægger dem i den rigtige rækkefølge.
UniGantt er et avanceret finplanlægningsmodul, der ser på både rutetiderne på hver produktion, og på hvordan – og hvornår – ressourcerne i forvejen er booket.
Med simuleringen kan I på få sekunder få vist konsekvenserne for andre ordrer, hvis prioriterer om på ordrerne.
Effektiv Forsendelse med Unifactory-Shipmondo. Automatiser og strømline dine forsendelser med Unifactory-Shipmondo. Overfør nemt ordreoplysninger fra Uniconta til Shipmondo, udskriv pakkelabels øjeblikkeligt, og hold styr med realtids track-and-trace. Shipmondo, i samarbejde med UNIFACTORY, håndterer dine transporter effektivt. Spørgsmål? Kontakt os for mere info.
Jobstyring i UniFactory
Jobstyring og tidsregistreringen i UniFactory understøtter både selvstyrende produktion og Lean’s grundbegreber om Pull og Flow.
Jobstyringen kan spille tæt sammen med planlægningen, så vælger I at omprioritere og omplanlægge, så ændres jobrækkefølgen sig omgående i jobstyringen.
Ideen med jobstyring er at skabe bedre flow i produktionen, reducere omstillinger, forkorte fremstillingstiden og få mere præcise efterkalkulationer, så man ved, hvad varerne faktisk koster at fremstille.
Medarbejderne går til delte skærme (eller egne) i produktionen, og kan her i listeform se de job, der er på vej til dem eller til de maskiner, de betjener.
Medarbejderne kan se ”karakteristika” for varerne der skal produceres, og dermed beslutte, om jobbene skal tages i en anden rækkefølge for at spare omstillinger og opstillingstid.
Job kan samles til et samlejob, og tiden fra samlejobbet kan fordeles på de job, samlejobbet blev skabt af.
Hvis en operatør passer flere maskiner, kan man vælge mellem 4 opsætninger, der fordeler tiden mellem maskinerne og operatøren.
Resultatet er præcise efterkalkulationer.
UniFactory’s komme/gå modul kan fungere integreret i jobstyringen.
Med vores komme/gå modul får I dannet et overblik over medarbejdernes arbejdstider og fravær, så det bliver meget nemmere at danne deres løn.
Før man tager systemet i brug, kan man opsætte:
- Normtider
- Overtider/Flex
- Pauser
- Fraværstyper
Kombiner det med lønarterne fra jeres lønsystem.
Medarbejderne registrerer komme og gå på enten normale PC’ere, eller på tablets eller telefon.
Tiderne kan nemt overskues, sorteres og filtreres i Excel-lignende oversigter og efterfølgende udtrækkes til Excel for indberetning i jeres lønsystem.
God kundeservice er nøglen til at holde på kunderne i det lange løb.
Med UniFactorys tidslinje-styring får du let styr på, hvornår du kan få ordrerne ud til kunderne.
Bare indtast de forventede og de faktiske leveringsdatoer i dine bestillinger, og vi regner ud, hvordan dit lager ser ud fra dag til dag.
Du får en klar oversigt, der viser, hvis der er nogle ordrer, du ikke kan levere til tiden, og hvornår du rent faktisk kan levere dem.
Plus, med direkte kontaktinfo til kunden lige ved hånden, bliver det super let at yde top kundeservice.
UniFactory Dashboardpakke - Din Nøgle til Dybdegående Salgsindsigt Optimer din salgsstyring med UniFactory Dashboardpakken. Analyser kritiske salgsdata, overvåg ordrebeholdninger, og dyk ned i dybdegående kundeanalyser med lette og intuitive dashboards, skræddersyet til dine behov.
Forecastingmodulet bruges til at danne indkøb og produktioner, der dækker et fremtidigt behov.
Med modulet kan I se x måneder bagud i salgs- og produktionshistorikken og dermed få beregnet, hvad det samlede forbrug i perioden har været.
Ud fra dette kombineret med en selvvalgt faktor, kan I få udfyldt feltet ”Minimumsbeholdning” i varekartoteket. Dette påvirker genbestillingslisten i Uniconta, der foreslår de nødvendige indkøb og produktioner.
Du kan køre forecastingkørslen så tit, I ønsker, f.eks. hvert kvartal.
UniMail Plugin til Uniconta automatiserer og forenkler processen med at vedhæfte og sende filer fra dit varekartotek i dine Outlook-e-mails. Det strømliner kommunikationen, sikrer nødvendige dokumenter altid er inkluderet i dine e-mails, og mindsker manuelt arbejde.
UniFactory's kvalitetssikring sikrer nøjagtig og opdateret dokumentation i produktionen, effektiv tidsregistrering og jobstyring via en intuitiv web-app. Reducer fejl, øg produktiviteten og forbedre kundetilfredsheden med vores omfattende løsning!
Samlejob transformerer og forenkler tidsregistrering og omkostningsfordeling for produktionsvirksomheder, der bruger Uniconta. Konsolider job, minimer tidsforbrug, og opnå præcise efterkalkulationer med denne integrerede løsning, skabende optimal produktion og fortjeneste på hvert produkt.
Glem alt om dyre, tunge scannere. Med UniApp får du en simpel håndscanner-løsning til Uniconta, der fungerer på alle dine enheder, lige fra smartphones til iPads til Windows computere. Det betyder, at du kan udføre dine opgaver hurtigt og effektivt, uanset hvor du befinder dig.
Løsningen understøtter også professionelle stregkodescannere og håndterminaler.
Med UniScan app’s til varemodtagelse, salgsordrepluk, produktionsordrepluk og lageroptælling får I en håndscanner/stregkodeløsning, der effektiviserer arbejdet på lageret med at modtage varer på indkøbsordrer, plukke til salgs- og produktionsordrer og lave lageroptælling.
UniScan er udviklet dedikeret til Uniconta. Uniconta ER derfor databasen. Det betyder hurtigere opdatering og færre problemer ved nye versioner.
UniScan understøtter 3 lagerstyringsmåder:
1. Lager med fast placering af hver vare
2. Lager med flydende placeringer (flydende lager)
3. Lagerstyring på hovedlager og biler
Kort beskrivelse:
Få fuldt overblik og kontrol over hele din salgsproces i Uniconta – fra lager og ordrepluk til fragt og forecasting. UniFactorys handelsløsning samler alt i ét effektivt flow og minimerer fejl, spildtid og dobbeltarbejde.
Nem og sikker håndtering af farligt gods direkte fra Uniconta. Med UniFactorys Shipmondo-integration overføres alle nødvendige oplysninger automatisk, og fragtlabels genereres med korrekt DG-info. Du sparer tid, undgår fejl og bevarer fuldt overblik – selv ved specialforsendelser.